Hodné a zlé tuky?

Magazín FotoParty

  • Hodné a zlé tuky?

    Hodné a zlé tuky?

    Seznam potra­vin, které obsahu­jí tuky dobré a prospěš­né pro naše tělo. » více

    autor: Klára Krištofíková

 

Jestli držíte dietu, je nezbytné věnovat těmto tukům větší pozornost.

 

Kokos

I když je z 90% tvořen z nasyceného tuku, který má nepříznivé účinky, obsahuje kokos také kyselinu laurinovou. Ta má úžasné antibakteriální vlastnosti a podporuje náš imunitní systém. Tyto kyseliny se rychle spalují, což znamená, že z nich tělo rychle dostává potřebnou energii. Tím se také urychluje metabolismus.

 

Lněné semínko

Obsahuje z 55% jen tuk a omega 3 mastné kyseliny, a díky tomu je to nejlepší zdroj mastných kyselin vůbec. Mastné kyseliny mají příznivý dopad na naše zdraví, při dietách jsou dobré na podporu zdravé pleti a nehtů

Avokádo

Obsahuje mnoho tuků, které redukují cholesterol v krvi, také vitaminy A a D, které podporují regeneraci kožních buněk. Vysoký obsah vitaminu E dodává tělu hojnost antioxidantů, které předcházejí srdečním onemocněním

 

 

Řepkový olej

Redukuje cholesterol a obsahuje omega 3 mastné kyseliny. Lepší je ho používat při vaření, protože samotný nemá moc dobrou chuť

 

Olivový olej

Olivový olej je hlavní produkt ve středomořské kuchyni a není divu proč. Redukuje špatný cholesterol a zvedá hladiny toho dobrého v našem těle. Je dobrý pro vaření i dresinky. Dívejte se po tom Extra Virgin, který je nejčistší, protože je vyráběn za co nejkratší dobu pasírování a dalších procedur…

Komentáře článku

  • NahlásitSmazat25.6.2016 19:38:15

    Cukr by člověk měl omezit na minimum,neboť tělo jej neumí zpracovávat .Tuk oproti cukru není nic .

  • NahlásitSmazat21.11.2013 6:42:07

    Žádné tuky nejsou zlé, zlé je jen množství, které do sebe můžeme naládovat. Jinak potřebujeme i ty nasycené, kdybychom je nejedli vůbec tak to s organizmem hodně zamává.

  • NahlásitSmazat6.11.2013 11:15:45

    7

  • NahlásitSmazat6.11.2013 11:15:43

    7

  • NahlásitSmazat6.11.2013 11:15:39

    7

  • NahlásitSmazat8.10.2012 9:12:51

    81

  • NahlásitSmazat18.9.2012 14:48:18

    1

  • NahlásitSmazat15.9.2012 20:41:51

    škoda, že autorka nezmínila také MCT olej, ten se neukládá do podkoží a metabolizuje min. 4x rycleji, u cvičících jedinců ještě rychleji.

    U MCT oleje se vyskytuje mnohokrát zmiňovaný metabolický paradox, jestliže je ve stravě zajištěn dostatek proteinů, MCT olej podporuje spíše zvyšování hmotnosti. Jestliže je však ve stravě omezen příjem živin a energie, MCT olej spíše podporuje zvyšování metabolismu a spalování tuku, při tomto procesu blokuje spalování svalové hmoty. Takže člověk, který nejí a drží např. drastickou dietu, tak mu tento olej napomáhá udržení svalové hmoty. Pozitivních účinků má pochopitelně více. Dá se na měm smažit, dá se používat jako jiné běžné oleje, bohužel je dražší než všechny běžné konzumní oleje, má lehce nasládlou chuť. 1

  • NahlásitSmazat21.8.2012 7:58:47

    8